verandering

De winnaar is het bedrijf dat het snelst leert van alle veranderingen


Vind jij als bedrijfsleider van een KMO het ook moeilijk om alle veranderingen op te volgen?  

En niet alleen opvolgen wat er allemaal verandert, bovendien ook nog beslissen wat en hoe je ermee verder moet voor je bedrijf.  

Herken je dit?  

Er verandert dan ook heel veel in onze wereld vandaag, en de veranderingen volgen elkaar snel op. 

  • Er zijn de vele technologische nieuwigheden op verschillende domeinen die heel snel evolueren.
  • Ook de wetgeving past zich op vele gebieden aan en kan een grote impact hebben voor je bedrijf zoals bv. de privacy wetgeving.  
  • Daarnaast zijn er ook nog eens de verwachtingen van je klanten die even snel evolueren.  Grote spelers zoals Coolblue, bol.com, Zalando, Amazon,... zij evolueren heel snel en focussen op een geweldige klantenervaring.  Deze klantenervaring – waar veel van jouw klanten ook mee in contact komen – wordt dan al gauw een standaard verwachting naar alle bedrijven toe, ook voor jouw KMO.
  • Je medewerkers, hun behoeften en verwachtingen naar hun werkgever evolueren eveneens.  Covid-19 heeft dit nog doen versnellen. 
  • En er komt ook een nieuwe generatie aan die het belangrijk vindt dat hun (potentiële) werkgever waarden als duurzaamheid leeft.  De “War for Talent” komt eraan.  Is jouw bedrijf daar klaar voor?
  • ...

Het is dus niet eenvoudig om al die veranderingen op  te volgen en steeds de beste beslissingen te maken over wat dit betekent voor jouw bedrijf. 

Want jij wil groeien met je bedrijf en een fantastische klantenervaring leveren.  
Bovendien zijn de middelen schaars en kan je niet alles doen en al zeker niet tegelijkertijd.  
Hoe maak je dan de beste keuzes voor je bedrijf?

Waar gaat dit dan concreet over?

Mijn ervaring leert me dat veel bedrijven kampen met dit probleem. En dat dit probleem eigen is aan de snel veranderende tijden waarin we nu leven. Eigenlijk gaat het hier over 4 zaken: 

  1. Wat gebeurt er allemaal in de wereld rondom ons? Opvolgen van alle veranderingen.
  2. Wat is dan relevant voor jouw bedrijf? Prioriteiten stellen, kiezen
  3. En hoe gaan we het dan aanpakken?  Welk probleem lossen we op? En welke oplossing heeft de meest gewenste impact? En hoe begin je eraan?
  4. Hoe trek je sterke talenten aan in je bedrijf?  En hoe zorg je ervoor dat ze blijven?

Hoe gaan de meeste bedrijven ermee om vandaag?

Wat ik dan vaak zie gebeuren in de praktijk is dat de bedrijfsleider zich verantwoordelijk voelt om al deze antwoorden te geven 
“want als leider moeten wij toch de expert zijn en alles weten”.  
Is dat zo?
Deze overtuiging heeft zeker gediend in tijden waar er nog geen internet was.  
Maar vandaag is de informatie zo toegankelijk en zo wijd verspreid, dat één persoon of een beperkt groepje leidinggevenden – hoe intelligent ook – niet meer dé expert kan zijn in alles.
Bovendien, die vele veranderingen, hoe volg je dat allemaal op in je eentje?
En energie krijg je er ook niet van, je voelt dat het allemaal teveel wordt om alles en iedereen alleen op te volgen in je bedrijf.

Laat staan dat je nog tijd overhoudt voor je gezin, je vrienden, je hobbies,... en om met een gerust gemoed met vakantie te gaan.

Hoe leidt je je bedrijf naar de toekomst zonder er zelf aan ten onder te gaan?

Het kan ook anders

Op een bepaald moment kom je op een kantelpunt waarbij een andere manier van werken nodig is om als zaakvoerder het overzicht te behouden én tegelijkertijd ook tijd en ruimte te hebben om aan de volgende stappen van je bedrijf te werken.

En daar kan ik je bij helpen.

Heb ik dan alle kennis in pacht?  
Nee, ook ik kan niet dé expert zijn op alle vlak 😊.  
Als partner ga ik dus in co-creatie met jou: “Join Forces” dus.
Want jij hebt de kennis van jouw bedrijf, cultuur, klanten en sector.  
Aan de andere kant voeg ik mijn expertise toe om aanpassingsvermogen en gezonde groei te creëren in jouw bedrijf. 
Met onze collectieve intelligentie komen we tot de meest optimale oplossing voor jouw bedrijf. 

Ik deel mijn kennis en ervaring met mijn klanten en laat andere manieren van werken zien die een nieuwe manier van denken ondersteunen in het bedrijf.  
Hierdoor ga je ook sneller en succesvoller reageren op veranderingen. 
Stap voor stap gaan we de zaken aanpakken die nodig zijn.
Ik personaliseer mijn programma aan de behoeften van jouw bedrijf.
Want ik houd van een praktische en pragmatische aanpak.
We gaan samen voor impact en resultaat, voor wat werkt voor jouw bedrijf.


Het gaat vooral over een andere manier van werken die ondersteunt wordt met een andere manier van denken.  

Eentje die de betrokkenheid en de energie op alle niveau’s zal verhogen. 
En hierdoor zal de productiviteit mee stijgen.
Want het snelst leren van alle veranderingen kan je alleen door het volle potentieel in te zetten van iedereen in je bedrijf!


Verlang je ernaar om met je KMO gezond te blijven groeien in jouw markt? 
Wil jij betrokken en gemotiveerde medewerkers die samen jouw bedrijfsdoelen tot leven brengen?

Wil jij zelf als bedrijfsleider meer tijd en ademruimte?
Dan help ik je graag om dit te realiseren.

wendy join forces
Wendy De Vries
Oprichter Join Forces

Deel dit bericht:

Agile

Agile

Mijn visie op “agile”